onsdag 15 april 2009

PineappleSue tiene 4309 amigos

Idag har jag så här långt suttit i solen, i ett desperat försök att färga min bleka kropp. Det här är lite av ett antiklimax för mig, eftersom jag tycker det är så jävla tråkigt att sitta där. Men, eftersom jag jobbar med TV, så hade jag förberett lite. Jag lyssnade på Howlin Pelle Alqvist´s sommarprogram i P1, som min kompis Stefan tjatat på mig i 2 år att göra. Och jag måste säga, jag gillar Pelle. Han är, som han säger själv; Inte musiker, ingen låtskrivare, inte artist: Han är Rockstjärna. Rätt och slätt. Jag gillar verkligen den attityden, samtidigt som jag är lite avundsjuk (och detta har ingenting med jantelagen att göra). Eftersom det nu dessutom var ett tag sedan vi hade förmånen att gästa en offentlig lokal med utskänkningstillstånd, att förgylla och förtrolla med våra episka kompositioner, känns det så klart lite extra bittert. Jag menar: Det som jag upplever, och så som jag beter mig och känner mig under de 20-30 minuterna på scenen vi får (var femte månad verkar det nu som), så är han hela tiden! "Måste vara helt fantastiskt" tänker jag, när jag svettandes försöker härda ut några minuter till i det gassande solskenet.
Jag lyssnar vidare. Pelle berättar om hur det är att skriva ihop en skiva. Tydligen blir han helt apatisk och återgår till någon form av pubertalt-beteendestadie. Allting skall vara perfekt, och man har tusen idéer om vad som skall göras. Han påstår att alla kreativa människor är såhär. Att man vänder och vrider, det är för mycket eller för lite, gul blå grön?, och till slut vet man inte vad man har kvar. Fast då har det gått så lång tid så att då tycker man ändå att det är skit...
Då inser jag att det vore ganska så tråkigt om det var så för min del med musik. Det är ju någon form av avslappnad ventil till det vardagliga livet, en form av output. Alltid välkommet. Om man var tvungen att vara så himla kreativ och pretentiös hela tiden, skulle det fortfarande vara roligt då? Just nu har vi 4309 vänner på vår Myspace sida. Det räcker gott för mig. Tack Pelle, pretto kan jag vara på jobbet!

I natt drömde Helena att det var en flicka, därför har jag lagt till "http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/Vapen/Vapenlicens/" som bokmärke.

Inga kommentarer: