torsdag 9 april 2009


Här bränner jag runt. Höger, vänster. Upp, ned och åt sidan. Det är en jädra fart. Jag snubblar nästan över min kollegas hund Selma, ignorerar ytterligare en löpsedel om Annika Östberg, pratar inte med någon, snackDÄR!! Äntligen, jag har återfått internet... I sex minuter har jag sprungit omkring på kontoret, med min dator i handen, helt naken utlämnad och tafatt. Mina handflator forsandes av svett på grund av den enorma stress som kommit med insikten av att inte kunna kommunicera. Undrar egentligen hur livet såg ut innan internet...Hmm..., men det är inte det den här skiten skall handla om!

Nya insikter fr.o.m. igår:

1: Musikorkestrar som kommer från Bollnäs är inte automatiskt roliga.

1b: 4cl Absolut kostar 74:- på Stampen.

2: Killar i bar överkropp och hästhuvud är däremot ganska komiskt.

2b: Gravida kvinnor MÅSTE sitta ned, ofta! Tänk på det i framtiden...

3: Det finns bara ett bob hund.

4: Och med det sagt, min lillebror är ibland ruskigt lik Conny Nimmersjö.

Vi var då helt enkelt på Stampen igår och kollade in brorsans band, Kitchen Sink Movement. Jag är så stolt över min brorsa. Han är så duktig. Alla solos han drog igår fick mig osökt att tänka tillbaka på den tiden vi satt och kollade på GNR, Live in Paris 1992. "Det var minsann tider det" skulle man kunna säga. Och varför inte säga så?

Just  nu sitter jag och undrar på vart alla tog vägen? Allt jag hör är skrik från fulla personer som inte vet att de om ett par veckor skall förnedras i tv. Kl är liksom fem på eftermiddagen. På ett produktionsbolag (typ). Vi är folket som inte vet vad helg innebär! Röda dagar får oss att tänka RGB, och facklig kontroll; KGB... Men likt förbaskat sitter man här och känner sig passande nog som en martyr och väntar på att en DVD skall bli klar. Skandal... 

Novellisch, Glad Påsk!

1 kommentar:

Unknown sa...

GNR live i paris är väl den mest essensiella kulturella milstolpe i var mans liv och uppväxt. Om så ej är fallet så har man gått miste om någonting och kan vänligen flytta tillbaka sin pjäs till Gå och börja om från början.

Ty utan detta mästerverk har man ingen referens mot vilken man mäter alla framtida upplevelser.

Conny Nimmersjö är förövrigt väldigt lik en hund, på ett odefinerbart sätt.