fredag 10 april 2009

Dags att resa!?

Nu såhär på morgonen vaknade jag alldeles av mig själv. Förmodligen det bästa sättet att vakna på! Efter att ha tömt min blåsa och stretchat mitt vänstra lår, blir jag nyfiken på dagens destination och bestämmer mig för att forska lite. Öppnar laptopen och ger mig ut på en kart-site (som jag av Blondinb*#$@ skäl inte kan nämna vid namn). Jag har ju som bekant aldrig varit i Javie, och efter ett tag verkar det som om ingen utomstående varit där heller; Jag hittar nämligen ingen flygplats på kartan!
Jag kollar på mitt boardingkort, och mycket riktigt: 14.35 -avfärd STHLM. 18.45 - landning i Alicante. Allt verkar vara frid och fröjd, förutom att hur mycket jag än scrollar runt på kartan finns det fortfarande inget flygfält... Jag undrar om personalen på flygbolaget vet om att man inte kan landa i Alicante? Eller är det just det som gör det till lågpris...
"God eftermiddag mina damer och herrar. Vi passerar just nu Alicante, till vänster Alicante. Vi har öppnat dörrarna på vänster sida av flygplanet, och vi vill be alla med platsnr. 15-25 att hoppa först. Är det så att ni inte skall hoppa av här men ändå har blivit tilldelade en falllskärm måste vi tyvärr be er att lämna planet. Vi har ordnat med taxichaufförer som står utplacerade längs med kusten, och de kommer förmodligen att ta er till er slutdestination."
Peppen är inte så hög för just själva resan kan jag säga... det som jag hoppas mest på är att jag får flyga med Thomas Eriksson, känd från Stockholm-Arlanda. Det skulle kännas bra, eftersom han nämligen är väldigt omtänksam vad det gäller att starta och landa. Cerveca por favor!

Inga kommentarer: