söndag 14 juni 2009

Oj boy wojj wojj... Nu måste vi mobilisera oss själva! Det handlar såklart om att hålla flera bollar i luften samtidigt. Någonting som nästan blivit standard idag. Vi har så många valmöjligheter och det finns så många olika vägar vi kan gå att det är ett under att vi överhuvudtaget kommer någon vart. Det kanske handlar om revolt. Ungefär samma sak som Henrik Schyffert är inne på i sin föreställning "The 90´s...".
Där pratar han om att vi promt måste göra tvärt om mot vad våra föräldrar gjorde. Och när man tänker närmare på saken, hur mycket gjorde våra föräldrar egentligen i form av att vara med i olika grupper, träna, spela squash, gå på krogen, åka på skivbörs, fika, jobba över, jobba på hobby-projekt, surfa, blogga, äta ute, kolla shows, shoppa, repa och plugga. Bland annat...
Vad jag vill minnas var det nästan inget av ovan nämnda som kom på tal, eller fanns heller för den delen. Så nu gör vi revolt genom att aktivera oss så mycket så att vi aldrig behöver sitta ned och reflektera över varför vi egentligen gör så otroligt mycket saker. Och här kommer mitt problem in:
Jag VILL göra massa saker, ha tusen bollar i luften, jobba järnet, hänga med familjen, hinna träna, vara connoiseur och aristokrat SAMTIDIGT som jag bara vill slappa på soffan. En motsägelse med andra ord. Men det verkar oftast vara jag som är riktigt taggad på någonting, "över-driven" så att säga, och alla andra håller mest med om att det "vore coolt". Så, jag tar på mig ansvar nog för tre-fyra personer, och sedan när det misslyckas tar jag åxå på mig skulden. Sorgligt? Kanske... Om jag själv hade känt mig nere, vilket jag inte gör, eftersom jag är så jävla envis. Det är förmodligen det som kommer att ta knäcken på mig en dag, men just nu måste jag mobilisera mig...

Inga kommentarer: